När det är akut
ring telefonnummer 112
till SOS Alarm.
Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp
ska du ringa telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom,
ring istället till din familjeläkare
på vårdcentralen.
Om det brinner ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom
ring istället räddningstjänsten.
Telefonnumret är 0221-67 01 00.
Om du snabbt behöver prata med polisen
ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom
men du vill prata med polisen
ring telefonnummer 114 14.
Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit slagna och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren.
Telefonnumret är 0221-244 90.
Om du snabbt behöver prata med polisen
ring telefonnummer 112.
BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.
Ring till barnens hjälptelefon.
Telefonnumret är 116 111.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakta Kungsörs kommun
Telefon: 0227-60 00 00
E-post: info@kungsor.se
Öppettider: Måndag-Fredag
7.30-12.00 och 13.00-16.30
Organisationsnr: 212000-2056
GLN: 7330619014321
Besöksadress:
Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör
Postadress:
Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör
Fakturaadress:
Box 34, 736 21 Kungsör
VAN-leverantör Evry