Det finns en ishall, en sporthall
och ett badhus i Kungsör.
Kungsörs ishockeyklubb spelar i ishallen.
Sporthallen har tre planer som används
av klubbarna i Kungsör.
Det finns flera motionsspår med belysning
i Kungsörs kommun.
Det finns bollplaner där fotbollslagen spelar.
På fotbollsplanen Centralvallen finns
en fotbollsplan med konstgjort gräs.
Kungsörs bollklubb spelar på fotbollsplanen
som heter Runevallen.
I Kungsör finns det mycket att göra
om du tycker om att rida.
Det finns både en ridled, Drottning Kristinas Ridled
och en ridklubb.
På ridleden kan du rida ut i naturen.
Ridleden är 3,5 mil lång.
Ridklubben ligger lite utanför tätorten Kungsör.
Platsen där ridklubben ligger heter Klämsbo.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakta Kungsörs kommun
Telefon: 0227-60 00 00
E-post: info@kungsor.se
Öppettider: Måndag-Fredag
7.30-12.00 och 13.00-16.30
Organisationsnr: 212000-2056
GLN: 7330619014321
Besöksadress:
Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör
Postadress:
Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör
Fakturaadress:
Box 34, 736 21 Kungsör
VAN-leverantör Evry