Lättläst om att sporta och idrotta

Bild från Klämsbo och Kungsörs ridklubb

Det finns en ishall, en sporthall
och ett badhus i Kungsör.
Kungsörs ishockeyklubb spelar i ishallen.
Sporthallen har tre planer som används
av klubbarna i Kungsör.

Det finns flera motionsspår med belysning
i Kungsörs kommun.

Det finns bollplaner där fotbollslagen spelar.
På fotbollsplanen Centralvallen finns
en fotbollsplan med konstgjort gräs.
Kungsörs bollklubb spelar på fotbollsplanen
som heter Runevallen.

I Kungsör finns det mycket att göra
om du tycker om att rida.
Det finns både en ridled, Drottning Kristinas Ridled
och en ridklubb.

På ridleden kan du rida ut i naturen.
Ridleden är 3,5 mil lång.

Ridklubben ligger lite utanför tätorten Kungsör.
Platsen där ridklubben ligger heter Klämsbo.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 09 januari 2019

Kontakta Kungsörs kommun

Telefon: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Öppettider: Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

 

Organisationsnr: 212000-2056

 

Besöksadress:

Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör

Postadress:

Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör

Fakturaadress:

Box 34, 736 21 Kungsör

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: