Lättläst om att bada i Kungsör

Bild från badhuset i Kungsör

Du kan lära dig simma i badhuset

I Kungsör finns det ett badhus.
I badhuset kan du simma
i en bassäng inomhus.

I badhuset finns också
bastu och servering.

Om du vill lära dig att simma
kan du gå i simskola på badet.

Badhuset är öppet från mitten av augusti till början av juni.
Badhuset är öppet på
tisdagar från 16 till 20,
onsdagar från 6 till 8 på morgonen,
torsdagar från 16 till 20,
fredagar från 6 till 8 på morgonen
och på fredagar också från 16 till 20
och på lördagar från 8 till 11

Badhuset är stängt på sommaren.

Telefonnumret till badhuset är 0227-60 04 45.
Badhusets adress är Villagatan 4 i Kungsör.

Bild från Bottens badplats

Bada i sjöar

Det finns många badplatser i Kungsörs kommun
där du kan bada utomhus i en sjö.

Här är en lista över badplatser.

Ekuddens camping

Badet ligger vid sjön Mälaren, centralt i Kungsör.
Badet har sandstrand, brygga och grillplats.
Det finns dusch och toalett.

Skillingeudd

Badet ligger vid sjön Mälaren
vid platsen Skillingeudd i Kungsörs kommun.

Badet har både sandstrand och gräs.
Det finns brygga, dusch, hopptorn,
omklädningsrum och grillplats.
Det finns torrtoalett.

Botten

Badet ligger vid sjön Mälaren
vid platsen Jägaråsen i Kungsörs kommun.

Badet har både sandstrand och gräs.
Det finns brygga, dusch,
omklädningsrum och grillplats.
Det finns torrtoalett.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 16 december 2016

Kontakta oss

Kungsörs kommun

736 85 Kungsör

Telefon växeln: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Organisationsnr: 212000-2056

Öppettider kommunhuset

Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

Besöksadress:

Drottninggatan 34

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: