Lättläst om gymnasium

Bild på ungdomar som leker i snön

Gymnasieskolan går du efter grundskolan.
Alla ungdomar har rätt att gå i gymnasiet.
Du är mellan 16 och 20 år när du går i gymnasiet.

Gymnasiet är frivilligt.

I Kungsörs kommun finns en gymnasieskola
för ungdomar som nyligen kommit till Sverige.
I den skolan lär sig ungdomarna mest
det svenska språket.

De ungdomar som inte kan gå
i den vanliga gymnasieskolan
kan gå i gymnasiesärskolan.
Gymnasiesärskolan är för dig
som har en utvecklingsstörning.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 14 december 2016

Kontakta oss

Kungsörs kommun

736 85 Kungsör

Telefon växeln: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Organisationsnr: 212000-2056

Öppettider kommunhuset

Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

Besöksadress:

Drottninggatan 34

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: