Lättläst om kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen.
Kommunfullmäktige är som kommunens riksdag.

När det är val väljer de som bor i kommunen
vilka 31 personer som ska vara med i kommunfullmäktige.

Kommunfullmäktige bestämmer om viktiga frågor.
Viktiga frågor är till exempel hur
kommunens pengar ska användas.
Viktiga frågor kan också vara
hur mycket invånarna ska betala i skatt
eller hur mycket barnomsorgen ska kosta.

Politikerna i kommunfullmäktige träffas en gång i månaden.
Det står i tidningen och på kommunens webbplats
när kommunfullmäktige ska ha möte.

Du får gärna vara med och lyssna
på kommunfullmäktiges möten.
Innan mötet börjar
kan du ställa frågor om du
undrar över något.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 09 januari 2019

Kontakta Kungsörs kommun

Telefon: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Öppettider: Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

 

Organisationsnr: 212000-2056

 

Besöksadress:

Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör

Postadress:

Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör

Fakturaadress:

Box 34, 736 21 Kungsör

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: