Bredband i Kungsör

Välkommen till ett uppkopplat Kungsör. Kommunen vill att såväl medborgare och företag har möjligheter till uppkoppling.

Bredbandsutbyggnaden pågår för fullt på flera håll i kommunen. För mer information om hur läget är just där du bor, ta kontakt med den aktör som befinner sig vid dig. Har du en allmän fråga om bredbandsutbyggnaden i Kungsör är du förstås alltid välkommen att ta kontakt med näringslivschef Ida-Maria Rydberg (se kontaktuppgifter nedan)

Telia moderniserar för fortsatt digitalisering - släcker kopparnätet

Basen för en fortsatt digitalisering är att det finns en infrastruktur som möjliggör en snabb, robust och säker uppkoppling. Telia genomför därför en övergång från kopparbaserade tjänster till tjänster baserade på främst fiber- och mobilnät.

Eftersom tjänster över fiber- och mobilnät erbjuds av en mängd olika aktörer är det den samlade marknaden som kommer att erbjuda alternativen till kopparnätet.

Telia säkerställer möjligheter i Telekomguiden

I de fall en kund inte erbjuds en ny lösning av sin nuvarande operatör kommer Telia säkerställa att kunden får möjlighet till information om de alternativ som finns tillgängliga på marknaden. Detta sker bland annat via en operatörsneutral kundtjänst dit kunder kan vända sig för att få hjälp att hitta de alternativ som passar deras behov bäst. Den operatörsneutrala kundtjänsten, Telekomguiden, har följande kontaktuppgifter:
Telefon: 010 -130 79 00
Mejl: info@telekomguiden.se
Hemsida: www.telekomguiden.se

Säskilda erbjudanden och installationshjälp

Telia kommer att ha särskilda erbjudanden för de kunder som berörs av förändringen. Telias lösningar via mobilnätet har en kraftfull inbyggd antenn som fångar upp även svaga mobilsignaler vilket gör att det går att ringa eller surfa även på ställen där mobiltelefoner vanligtvis inte fungerar. Vid behov erbjuds dessutom en yttre antenn samt installationshjälp. På www.telia.se/framtidensnat finns mer information om Telias ersättningserbjudanden. Vid frågor från slutkunder får ni gärna hänvisa dem till Telias särskilda kundtjänster: Konsument: 020-34 12 40 Företag: 020-30 50 50

Stöd hos Post- och Telestyrelsen

I det fall ett hushåll eller företag bedömer att ingen leverantör på marknaden kan leverera telefoni eller Internet till dess bostad/verksamhetsställe kan man vända sig till PTS för att ansöka om stöd. Läs mer på: https://www.pts.se/sv/privat/internet/bredband/pts-atgarder-for-att-ge-hushall-och-foretag-tillgang-till-grundlaggande-internetuppkoppling-och-telefoni/

Eventuella frågor kring trygghetslarm riktas till Telia Accesscenter på e-post access-center@teliasonera.com
Frågor från media hänvisas till Telias presstjänst: 0771-77 58 30

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad:

Kontakta Kungsörs kommun

Telefon: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Öppettider: Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30
Avvikande öppettider kommunhuset


Organisationsnr: 212000-2056


Besöksadress:

Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör

Postadress:

Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör


Fakturaadress:

Box 34, 736 21 Kungsör
Mer om fakturering här