Lättlästa fakta om Kungsörs kommun

Bild på kommunhusets skylt

Det finns 290 kommuner i Sverige.
En av de kommunerna är
Kungsörs kommun.

I staden Kungsör bor
lite mer än 8 tusen personer.
1971 blev Kungsör en kommun.
Kungsör är en liten kommun.
I Kungsör är det lugnt och skönt att bo.
I Kungsör är det nära till allt.

Kungsör ligger på en bra plats i landet Sverige.
Kungsör ligger vid sjön Mälaren

Det är lätt att åka tåg till och från Kungsör.
På Svealandsbanan går det ofta tåg
till Arboga, Eskilstuna och Stockholm.
Europaväg 20 ligger nära Kungsör.
E 20 går mellan Stockholm och Göteborg.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 09 januari 2019

Kontakta Kungsörs kommun

Telefon: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Öppettider: Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

 

Organisationsnr: 212000-2056

 

Besöksadress:

Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör

Postadress:

Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör

Fakturaadress:

Box 34, 736 21 Kungsör

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: