Kungsör har en vandringsled
som går runt tätorten.
Vandringsleden kallas för Kungsörsleden.
Leden följer en bäck som rinner ut i Arbogaån.
Det finns badplatser och båthamnar längs leden.
Den går genom gravfält, hagmarker och slåtterängar.
Det finns rastplatser där man kan grilla.
Grillplatserna finns på flera ställen.
Lockmora är en friluftsgård.
Där kan man börja sin vandring.
Vid Lockmora finns motionsspår nära leden.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakta Kungsörs kommun
Telefon: 0227-60 00 00
E-post: info@kungsor.se
Öppettider: Måndag-Fredag
7.30-12.00 och 13.00-16.30
Organisationsnr: 212000-2056
GLN: 7330619014321
Besöksadress:
Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör
Postadress:
Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör
Fakturaadress:
Box 34, 736 21 Kungsör
VAN-leverantör Evry