Lättläst om Kungsörsleden och Lockmora

Bild på Kungsörsledens skylt

 

Kungsör har en vandringsled
som går runt tätorten.
Vandringsleden kallas för Kungsörsleden.

Leden följer en bäck som rinner ut i Arbogaån.
Det finns badplatser och båthamnar längs leden.
Den går genom gravfält, hagmarker och slåtterängar.

Det finns rastplatser där man kan grilla.
Grillplatserna finns på flera ställen.

Lockmora är en friluftsgård.
Där kan man börja sin vandring.
Vid Lockmora finns motionsspår nära leden.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 16 december 2016

Kontakta oss

Kungsörs kommun

736 85 Kungsör

Telefon växeln: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Organisationsnr: 212000-2056

Öppettider kommunhuset

Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

Besöksadress:

Drottninggatan 34

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: