Våra utbildningar

Nya kurser startar den 25 mars och e-tjänsten är nu stängd. Du som är antagen till studier har fått information via e-post. Kontakta skolan om du inte har fått något besked.

Information om nästa kursstart och ansökningsperioder publiceras inom kort.

För att kunna göra ansökan behöver du ha Bank-ID eller Freja. Har du skyddad identitet måste du kontakta skolan för att få hjälp med ansökan.

Din ansökan behöver vara komplett med betyg och eventuellt beviljande från din hemkommun för att vi ska kunna behandla den.

Detta händer efter att du sökt

Vi behandlar alla inkomna ansökningar efter sista ansökningsdag och kontrollerar att din ansökan är komplett.

Under ett antagningsmöte beslutas vilka elever och utbildningar som kommer att starta. Efter detta skickas ett antagningsbesked ut via mejl eller vanlig post. I beskedet kan du se om du har blivit antagen eller inte. Om du inte blivit antagen kan du se varför. Det är viktigt att du uppgett rätt mejladress och att du kontinuerligt kollar din inkorg.

Studier på distans

Kurser som inte finns i vår egen regi kan vi erbjuda som distansstudier hos våra externa utbildningsanordnare eller i samverkan med Arbogas och Köpings vuxenutbildningar.

Bor du i en annan kommun?

Om du inte är folkbokförd i Kungsör ska du skicka din ansökan till komvux i din hemkommun. Hemkommunen måste godkänna kurserna du sökt. Utan ett godkännande från din hemkommun kan din ansökan inte behandlas.

Tänk på att din kommun behöver tid för att behandla ansökan innan den skickas till oss. Ansökan måste vara hos oss senast sista ansökningsdag.

Om du har frågor kring ansökan och planering av studier är du välkommen att boka en tid med vår studie- och yrkesvägledare.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: