Vårens första kursstart på vuxenutbildningen är måndag den 13 januari.
Vi har nu stängt för nya ansökningar och nästa kursstart är den 24 mars.
Mer information om ansökningsperioder kommer att finnas här inom kort.
Så här gör du för att ansöka
För att kunna göra ansökan behöver du ha Bank-ID eller Freja. Har du skyddad identitet måste du kontakta skolan för att få hjälp med ansökan.
Din ansökan behöver vara komplett med betyg och eventuellt beviljande från din hemkommun för att vi ska kunna behandla den.
Om du får ett felmeddelande när du loggar in i e-tjänsten för ansökan kan du prova med att stänga alla webbläsare och logga in igen. Är det fortfarande problem med inloggning behöver du kontakta skolan för hjälp med ansökan.
Till ansökan
Detta händer efter att du sökt
Vi behandlar alla inkomna ansökningar efter sista ansökningsdag och kontrollerar att din ansökan är komplett.
Under ett antagningsmöte beslutas vilka elever och utbildningar som kommer att starta. Efter detta skickas ett antagningsbesked ut via mejl eller vanlig post. I beskedet kan du se om du har blivit antagen eller inte. Om du inte blivit antagen kan du se varför. Det är viktigt att du uppgett rätt mejladress och att du kontinuerligt kollar din inkorg.
Bor du i en annan kommun?
Om du inte är folkbokförd i Kungsör ska du skicka din ansökan till komvux i din hemkommun. Hemkommunen måste godkänna kurserna du sökt. Utan ett godkännande från din hemkommun kan din ansökan inte behandlas.
Tänk på att din kommun behöver tid för att behandla din ansökan innan den skickas till oss. Ansökan behöver vara hos oss senast sista ansökningsdag.
Om du har frågor kring ansökan och planering av studier är du välkommen att boka en tid med vår studie- och yrkesvägledare.