Varje nämnd har en förvaltning, ett kontor
som gör det arbete som nämnden bestämmer.
Personalen som arbetar på en förvaltning
kallas tjänstemän.
Tjänstemän är anställda av kommunen.
Tjänstemän är inte politiker.
I Kungsör finns inte längre den tekniska förvaltningen.
I stället finns det två bolag som har ansvar för
till exempel gator, parker, vatten och avlopp.
De bolagen heter Kungsörs KommunTeknik AB
och Kungsörs vatten AB.
Västra Mälardalens Myndighetsförbund
har ansvar för till exempel bygglov och
att kontrollera företag i kommunen så de följer lagarna
om att ha rent i sina lokaler.
Det finns också ett förbund som
har ansvar för till exempel brandkåren.
Det förbundet heter Västra Mälardalens kommunalförbund.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakta Kungsörs kommun
Telefon: 0227-60 00 00
E-post: info@kungsor.se
Öppettider: Måndag-Fredag
7.30-12.00 och 13.00-16.30
Organisationsnr: 212000-2056
GLN: 7330619014321
Besöksadress:
Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör
Postadress:
Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör
Fakturaadress:
Box 34, 736 21 Kungsör
VAN-leverantör Evry