Ett kommunalråd har politik som sitt yrke.
Den som är kommunalråd är politiker.
Kommunalrådet får lön av kommunen.
I Kungsör finns det ett kommunalråd.
Kommunalrådet i Kungsör heter Mikael Peterson.
Han är med i partiet socialdemokraterna.
Även ett oppositionsråd har politik som sitt yrke.
Även oppositionsrådet är politiker.
Oppositionsrådet får också lön av kommunen.
I Kungsör finns det ett oppositionsråd.
Oppositionsrådet i Kungsör heter Madelene Ericsson.
Hon är med i Centerpartiet.
Både Mikael Peterson och Madelene Ericsson
arbetar i kommunhuset i Kungsör.
Kommunhuset ligger på Drottninggatan,
mitt i Kungsör.
Mikael arbetar som kommunalråd varje dag.
Madelene har också ett annat jobb
och jobbar som oppositionsråd några dagar varje vecka.
Alla andra politiker är fritidspolitiker.
Det betyder att de har andra jobb också
och arbetar med politik på sin fritid.
Kontakta oss
Kommunalråd (S)
Mikael Peterson
Besöksadress:
Drottninggatan 34
Oppositionsråd (C)
Madelene Fager
Besöksadress:
Drottninggatan 34
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakta Kungsörs kommun
Telefon: 0227-60 00 00
E-post: info@kungsor.se
Öppettider: Måndag-Fredag
7.30-12.00 och 13.00-16.30
Avvikande öppettider kommunhuset
Organisationsnr: 212000-2056
Besöksadress:
Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör
Postadress:
Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör
Fakturaadress:
Box 34, 736 21 Kungsör
Mer om fakturering här
Tillgänglighet och dialog