Felanmälan

Här hittar du information om felanmälan på kommunens gator, vägar, vatten, avlopp, gatubelysning och fastigheter

Funkar inte gatubelysningen? Potthål i gatan? Trasigt lekredskap? Problem med snöröjning? Via kommunens system för felanmälan via app eller webbformulär kan du enkelt anmäla fel med kommunala gator och vägar, gång- och cykelbanor, parker, naturområden eller lekplatser.

Enkelt att göra felanmälningar via app eller webb

Via appen eller webben kan du enkelt göra en anmälan av till exempel hål i gatan, nedfallna träd, trasig gatubelysning, lekplatser, fulla papperskorgar och mycket annat. Du kan även bifoga ett foto som komplement till din anmälan. Din anmälan skickas sedan automatiskt till kommunens system för snabbast möjliga hantering. Du som anmäler kan välja att få återkoppling via e-post eller sms. På så sätt får du veta att anmälan mottagits och du får även en notifiering när det åtgärdats.

När lagas trasig gatubelysning?
Anmäld trasig gatubelysning åtgärdas av entreprenör varje månad. Reparationen utförs oftast under månadens första vecka.

Anmäl fel via app

Du kan ladda ner vår mobilapp "Tipsa&Fixa" via App Store, Google Play eller via QR-koden.

Behöver du hjälp att lägga in ett ärende i appen?

Har du svårigheter att lägga in ditt ärende? Det finns hjälp att få. Ring kommunens växel på telefonnummer 0227-60 00 00, så kopplas du till rätt person som lägger in ärendet i systemet åt dig.

Anmäl fel via webben

Kommunens fastigheter

Gäller det kommunens fastigheter exempelvis förskolor, skolor, äldreboenden och vårdcentralen felanmäler du via telefon 0227-60 01 12 mellan klockan 09.30-10.30 och 13.00-14.00, eller via mejl felanmalan.fastighet@kungsor.se

Vid akuta fel ringer du kommunens växel

Vid akuta, brådskande ärenden så som vattenläckor och miljöfara, ring kommunens växel på telefonnummer 0227-60 00 00.

Utanför kontorstid ska akuta fel som gäller kommunens fastigheter, gator, vägar, belysning, vatten och avloppsledningar göras till SOS Alarm Sverige AB i Västerås på telefon 021-12 75 02. Larmcentralen ser till att ansvarig på kommunen larmas.

Fjärrvärme

Det är Mälarenergi som levererar fjärrvärme i kommunen. Vid frågor kontakta Mälarenergi på telefonnummer 021-39 50 50 eller 0221-295 50.
Felanmälan dygnet runt görs på telefonnummer 021-18 19 00.

Avfall och återvinning

Kommunens avfallshantering sköts av VafabMiljö.

Nedskräpning

Västra Mälardalens Myndighetsförbund är tillsynsmyndighet för de flesta nedskräpningsärenden.

Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) ansvarar för återvinningsstationernas skötsel. Kontakta gärna FTI om det är överfulla containers eller om det är skräpigt på återvinningsstationen.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad:

Kontakta Kungsörs kommun

Telefon: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Öppettider: Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30
Avvikande öppettider kommunhuset


Organisationsnr: 212000-2056


Besöksadress:

Drottninggatan 34, 736 85 Kungsör

Postadress:

Kungsörs kommun, 736 85 Kungsör


Fakturaadress:

Box 34, 736 21 Kungsör
Mer om fakturering här