Publicerad

Digitala inköp inom hemtjänsten

Nu ställer vi om till digitala inköp för att du ska få ökad delaktighet och trygghet.

Äldre kvinna vid dator

Äldre kvinna vid dator

Kungörs kommun ser över insatsen av inköp just nu. Det innebär att vi kommer gå över till att hjälpa dig att handla dagligvaror via internet. Förändringen kommer ske successivt under hösten 2024. Du som får hjälp vid inköp av dagligvaror kommer att få information via brev i god tid inför förändringen. Målet är att alla inköp ska gå över och ske via internet från och med början av 2025.

Varför ska hemtjänsten börja handla på internet?

Med att handla på internet ser vi att du får större möjlighet att vara med och påverka inköpen genom att själv kunna se och välja varor och ta del av extrapriser. Tryggheten ökar för både dig och hemtjänstpersonal, i och med att inga kontanter eller kontokort behöver lämnas ut och hanteras vid inköpet. Att få hjälp med beställning av matvarorna kan vara en trevlig och social stund tillsammans med hemtjänstpersonalen. Vi ser också att arbetsmiljön för hemtjänstpersonal blir bättre.

Hur kommer beställningen att gå till?

Du kommer tillsammans med din hemtjänstpersonal att beställa dagligvaror via internet. Beställningen gör ni tillsammans via din smarttelefon eller surfplatta. Har du ingen, bistår vi med en surfplatta som hemtjänstpersonalen har med sig hem till dig.

Har du frågor eller funderingar, kontakta någon av hemtjänstcheferna.

Hemtjänstområde 1: Kristin Nikka, 0227-600 343

Hemtjänstområde 2: Warda Katto, 0227-600 483

Hemtjänstområde 3: Selma Ceric, 0227-600 337


Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: