Publicerad

Ny app för felanmälan

Hål i gatan? Trasig gatubelysning? Berätta för oss vad som behöver fixas. Via den nya appen är det enkelt att göra en felanmälan till kommunen och du kan också se när felet är ordnat. Dessutom är du med och gör vår kommun ännu trevligare och bättre.

Ett nytt och enklare sätt att göra felanmälningar

I det nya systemet kan du enkelt göra en anmälan av till exempel hål i gatan, nedfallna träd, trasig gatubelysning, lekplatser, fulla papperskorgar och mycket annat. Du kan även bifoga ett foto som komplement till din anmälan. Din anmälan skickas sedan automatiskt till kommunens system för snabbast möjliga hantering. Du som anmäler kan välja att få återkoppling via e-post eller sms. På så sätt får du veta att anmälan mottagits och du får även en notifiering när det åtgärdats.

När lagas trasig gatubelysning?
Anmäld trasig gatubelysning åtgärdas av entreprenör varje månad. Reparationen utförs oftast under månadens första vecka.

Ladda ner appen

Du kan ladda ner vår mobilapp "Tipsa&Fixa" via App Store, Google Play eller via QR-koden.

Behöver du hjälp att lägga in ett ärende i appen?

Har du svårigheter att lägga in ditt ärende? Det finns hjälp att få. Ring kommunens växel på telefonnummer 0227-60 00 00, så kopplas du till rätt person som lägger in ärendet i systemet åt dig.

Det går också bra att göra en felanmälan via webben

Vid akuta fel ringer du kommunens växel

Vid akuta, brådskande ärenden så som vattenläckor och miljöfara, ring kommunens växel på telefonnummer 0227-60 00 00. Ringer du utanför kontorstid, kommer du att få vidare instruktioner av telefonsvarare.


Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi ett bättre Kungsör!

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: