Lättläst om att semestra i Kungsör

Flygbild på Kungsörstorp

Bo på hotell

Hotellet i Kungsörs kommun
heter Kungsörstorp

På hotellet kan 64 personer sova.
Hotell Kungsörstorp har en restaurang
som har utsikt över sjön Mälaren.

De som jobbar på hotellet kan
ordna roliga saker att göra.
Exempel på saker som du kan göra
är att åka vattenskidor och titta på älgar.

Det är bra att vara flera personer
om man vill göra någon rolig sak.

Du kan ringa till hotell Kungsörstorp
på telefonnummer 0227-130 60.

Bild från Ekuddens camping och vandrarhem

Bo på camping och vandrarhem

Ekuddens camping ligger vid Mälarens strand.
På campingen kan du bo i ett eget tält.
På campingen finns toalett, varmt och kallt vatten,
dusch, bastu och ett litet kök.

Campingen har plats för husvagnar.
Till husvagnarna finns det eluttag.

Det finns ett vandrarhem på campingen.
Vandrarhemmet är ett stort hus.
I vandrarhemmet kan 16 personer sova.

Det finns också tre mindre stugor på campingen.

Vid campingen kan du hyra kanot och roddbåt.
Du kan spela minigolf på campingen.
Campingen har kaffeservering och en kiosk. 

Du kan ringa Ekuddens camping
på telefonnummer 0227-102 38.

Bild på får i hage

Bo på bondgård

I Kungsörs kommun kan du ha semester
och bo på en bondgård.
Det finns flera olika bondgårdar där du kan bo.

Ofta bor du i en liten stuga
som ligger nära bondgården.

På några av bondgårdarna finns det djur,
till exempel får och lamm,
kor och kalvar och hästar.

Vill du veta mer om att bo på en bondgård
kan du ringa till turistinformationen.
Telefonnumret är 0227-60 01 01.

Du kan också e-posta.
E-postadressen är turistbyran@kungsor.se.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 16 december 2016

Kontakta oss

Kungsörs kommun

736 85 Kungsör

Telefon växeln: 0227-60 00 00

E-post: info@kungsor.se

Organisationsnr: 212000-2056

Öppettider kommunhuset

Måndag-Fredag

7.30-12.00 och 13.00-16.30

Besöksadress:

Drottninggatan 34

Tillgänglighet och dialog

Lättläst

English

Lämna synpunkt

Om webbplatsen

Translate this page: