SKR:s servicemätning

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har tillsammans med Brilliant Future, tagit fram en mätning av kommuners service och bemötande. Servicemätningen mäter invånarnas upplevelse av service och bemötande när de kontaktar kommunen via växeln eller e-post. På den här sidan hittar du samlad information om undersökningen.

Servicemätningen 2025

Pågår under perioden 17 mars - 16 maj.

Du som kontaktar oss via växeln eller e-post under perioden kan bli slumpmässigt utvald att delta i servicemätningen. Du som blivit utvald får en kort enkät skickad till dig via sms eller e-post där Kungsörs kommun står som avsändare.

Personuppgifter anynomiseras i mätningen och kommunen kommer därmed inte kunna se vem som lämnat vilka svar.

Syftet med mätningen

Kungsörs kommun har som mål att ge alla ett gott bemötande. Genom servicemätningen vill vi skapa oss en nulägesbild av vad du som invånare tycker om vår service för att vi utifrån resultatet ska kunna förbättra vår service och vårt bemötande ytterligare.

Så här kan det se ut när du blir kontaktad

Bild som visar hur sms-enkäten kan se ut och vilka frågor enkäten innehållerFörstora bilden

Bild på sms:et samt enkätfrågorna

Resultat

Kungsörs kommun genomför servicemätningen för första gången i år sedan mätningens upplägg och innehåll förändades år 2022. När resultaten är klara kommer de publiceras på denna sida.

SKR:s servicemätning

På SKR:s hemsida kan du läsa mer om mätningen samt ta del av tidigare resultat.www.skr.se

Senast uppdaterad:

Kontakt

Malin Söderroos

Kvalitetsstrateg

Besöksadress
Drottninggatan 34

Senast uppdaterad: